tirsdag den 18. august 2009

EuroSport 2

Det er både utilstedeligt og moralsk forkert, at en mand af mit format, bortødsler tilværelsen, uden at figurere i en konkurrence-sportslig sammenhæng. Men da en mand af mit format samtidig tager bolig i et legeme, som led for led, og i tlfældig rækkefølge, smider håndklædet i ringen, så må helt anderledes og drastiske metoder tages i anvendelse. En mand af mit format erhverver sig til lejligheden tv-kanalen, de så pompøst har døbt EuroSport 2.

EuroSport 2 tilbyder mænd af mit format et overflødighedshorn af sportsgenrer, som i dén grad lader hånt om konceptet ’fysisk grundform’. Fingerbob. Efter 6. Øjekast, og når man har lagt overraskelsen bag sig, tænker mænd af mit format; ’Heeeey, det ka’ jeg sgu oz’. Så nu agter jeg at indlede et større detektiv arbejde. En intensiv jagt på lokale klubber og så er det igang igen. En mand af mit format bør være tydelig i det offentlige rum.

Sætninger sandsynligvis hørt ved og omkring fingerbob-bordet:

-Må han godt sidde og synge ”If we could, we would all just choke you” mens jeg skyder….knipser?....Eller peger meget hurtig på mine brikker?

-Dommer, hans stol er tydeligvis tættere på bordet end min….

-Tommel! Så døm dog den tommel menneske! Den er nede og røre HVER gang…Jeg fatter ikke du gider at være så elendig en dommer…det gir’ jo ingen mening…

-Dine fingre ligner Pommes Frittes med negle.

-Har du fået glosuppe med kigboller?

-Gider du tage albuerne ned af bordet?

-Må hun godt sidde og spille jagthorn når jeg skal knipse?

-Klip dem eller du er disket. De negle er ikke ’regulation’…

-Fødderne ned!

Ingen dyre indkøb af udstyr. Ingen støvler, ketsjere, hjelme, handsker osv. Men møder bare op i sin faldefærdige krop iført sit almindelige tøj. Dog er der vist et krav om at dette skal være rent. Og hvor finder en mand af mit format en fingerbob-sponsor?

Forestiller mig jeg kan blive den første naturist/fingerbob spiller på konkurrence plan. Så kommer der ornli’ sygt smæk på, når nummer to går i udluftnings-mode. Noget som sker oftere end ønsket, og noget som er utrolig svært at planlægge med. Der eksisterer allerede i spillets form, et oplagt sted at lægge sin langelænder, skulle denne trænge til hvile. Kan ikke finde noget sted i reglerne som direkte forbyder dette. Det er noget hurtigere at udføre en spontan ’helikopter’. Skulle man ønske at snyde ved at medbringe extra brikker i ærmet, så kompenserer de unaturligt mange folder min nøgne siddende krop producerer, så rigeligt for dette. Tilbage er der så bare at håbe, at kampene afvikles ved stue temperatur, så man ikke, udover at spille, også skal tumle med ’shrinkage’. Naturistens plage nr. 1. En mand af mit format trænger til en formatering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar